logo-samandehi
خانه / فرهیختگان روستا / شخصیتهای علمی روستا

شخصیتهای علمی روستا

بنام خدا

برای تکمیل اسامی پروسه شخصیت های علمی روستای کندرود ازکلیه هم ولایتی های عزیز   درخواست مساعدت در بهبود هرچه بهتر و شناخت افراد موفق روستا دارم. خواهشمند است ازطریق ارسال نظر، مشخصات خود ویا دوستان را درپایان همین مطلب  برای ما  ارسال کنید .

در ضمن   افرادی که  می خواهند مشخصات شان در این پست باشد یک قطعه عکس 4*3  از طریق ارسال نظر و مرور… (ChooseFile ) ارسال کنند تا در اسرع وقت در سایت روستای کندرود  به نمایش گذاشته شود.

7 دیدگاه

  1. دکترشکراله اصغری

    دکتر شکراله اصغری دانشیار رشته مهندسی خاک دانشگاه محقق اردبیلی

  2. دکترشکراله اصغری

    دکتر محمد بابادوست استاد رشته مهندسی گیاه پزشکی دانشگاه ایالت ایلینویز امریکا

  3. با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمام کندری ها
    دکترخیرالاه غلامی کندری یکی از اساتید و چهره های موفق علمی ایران اسلامی و استان آذربایجان شرقی و روستای کندرود می باشند که تا کنون خدمات شایان و قابل توجهی را در عرصه داروسازی ، پزشکی و سلامت این سرزمین انجام داده اند.
    ایشان هم اکنون استاد تمام گروه داروسازی بالینی و سرپرست و مدیر داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران وداروخانه 13 ابان و رئیس انجمن داروسازان بالینی ایران هستند.
    دكتر خيراله غلامي؛ متولد 1338، تهران، تخستين سال ­هاي زندگي خود را در دبستان احمد بيرشك و دوران متوسطه را در دبيرستان اميرمعظمي طي كرد. سپس براي ادامه تحصيلات عالي راهي آمريكا شد. پس از اخذ دكتري داروسازي، دو سالي را در دانشكده داروسازي دانشگاه ايالتي داكوتاي جنوبي به تدريس پرداخت. و اين اتفاق زماني بود كه علوم داروسازي در آمريكا و به تبع آن در ساير كشورهاي جهان از علومي فرعي يا در حاشيه به علومي اصلي، كلينيكال و پرمسئوليت در محيط­ هاي درماني بدل مي گشت. نياز كشور از يك سو و ميل خدمت به خاك وطن از سويي، او را باز دگر بار به ايران مي كشاند. در سال 1370 در دانشگاه علوم پزشكي تهران مشغول تدريس شد و در سال 1376 به سمت سرپرست داروخانه هاي دانشكده داروسازي دانشگاه تهران منصوب گرديد. در سال 1378، براي يك دوره فرصت مطالعات تكميلي به آمريكا بازگشت و در مراجعه مجدد به وطن، به سال 1384 در سمت قبلي خود مشغول كار شد و از سال 1385 سرپرستي داروخانه هاي بيمارستاني را نيز پذيرفت. دكتر خيراله غلامي يكي از پيشگامان تغيير نگرش علوم محض دارويي به علوم باليني در فضاي دانشگاه ­هاي ايران بوده و طي حدود پانزده سال، نزديك 150 دانش آموخته علوم نوين دارويي را كه رويكردي باليني دارند به جامعه داروسازان كشور معرفي كرده است

    • آرزوی طول عمر ، سلامتی و موفقیت بیشتر از خداوند منان برای وی و خانواده محترم خواستارم.

  4. ضمن سلام به همه هم ولایتی های عزیزمان
    در اینجا جا داره از شخصیت علمی معلمی با سواد و با سابقه فراوان قریب به 36 سال عمر خود را در راه تربیت دانش آموزان این مرز و بوم که مهندسین ، پزشکان ، داروسازان و سایر شخصیت های علمی کشور را فراهم نمود و این شخصیت علمی که کمتر به آن اشاره شده است کسی نیست جز مرحوم مغفور حاج زینال خیری فرد(زین العابدین دهاتی) فرزند حسین دهاتی.
    مرحوم حاج زینال خیری فرد جزو نخست معلمین روستای کندرود می باشد.وی در سال 1332 در روستای کندرود متولد شد دوران ابتدایی را در مدرسه ابتدایی و به مدت 2 سال در روستا که محل مدرسه در نزدیکی قبرستان واقع شده بود ، ادامه داد سپس ادامه تحصیل ابتدایی را در منطقه نظام آباد تهران تا مقطع راهنمایی ادامه دادند.سپس به دیار آذربایجان برگشتن و در دبیرستان درخشانی بنیس که این مدرسه توسط خیر بنیسی بنام درخشانی تاسیس گردیده بود وشخصیت های علمی ان زمان از جمله دکتر امینی نماینده مجلس شبستر و نیز دکتر محمد بابادوست و شخصیت دیگری در آن دبیرستان تحصیل نموده اند.مرحوم زینال خیری فرد بعد از اتمام دوران دبیرستان جهت ادامه خدمت سربازی را تحت عنوان سپاه دانش (سرباز معلم کنونی) جهت تدریس به مدارس مناطق کردستان اعزام گردید در این مدت که از اوایل سال 1350 شروع به خدمت به فرزندان این مرز و بوم نمودند.پس از اتمام دوران سربازی در آزمون سراسری سال 56 با رتبه عالی قبول شدند و بخاطر شرایط زندگی دانشگاه تبریز رو برای ادامه تحصیل در رشته ادبیات انتخاب نمودند.همزمان با تحصیل مدیر مدارس مناطق مرند و زنوز انتخاب شدند.همچنین معلم مدارس تبریز از جمله دبیرستان قدیمی فردوسی تبریز شدند. سال 58 بخاطر انقلاب فرهنگی دانشگاه ها تعطیل و وی در سال 64 مدرک تحصیلی کارشناسی دانشگاه تبریز را دریافت نمودن و بعد از سال تحصیل در منطقه آذربایجان به تهران مهاجرت نمودند .در مناطق 13 ، 14 ، 18 ، 19 و 6 تهران بزرگ و شهرستان های اسلامشهر و کرج به تدریس و تربیت دانش آموزان و آیندگان کشور پرداختند. وی در سال 1393 در یکی از شب های سرد زمستان به دیار حق شتافت. جادارد برای شادی روح معلم فداکار ، پاک و زحمت کش مرحوم مغفور حاج زینال خیری فرد صلوات.

  5. دکتر محمد علی بابا دوست برادر پروفسور محمد بابادوست نیز یکی از شخصیت های برجسته روستای کندرود و منطقه ارونق انزاب هستند که به عنوان متخصص داخلی در تهران در حال طبابت هستند.
    ارزوی سلامتی و طول عمر با عزت دارم برای خانواده محترم بابادوست

  6. دکتر خلیل حسین زاد نیز یکی از شخصیت های برجسته روستای کندرود پزشک عمومی در تهران درحال طبابت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

Optionally add an image (JPEG only)